Eerste maand in Parijs

19 september 2016 - Parijs, Frankrijk

Hallo allemaal!

Na bijna een maand in Parijs te hebben gewoond is het dan zeker tijd voor een blog! Als eerste: Ik heb het enorm naar mijn zin! De familie is super lief, de kinderen mega leuk en lief en niet heel erg moeilijk en Parijs, tja Parijs is Parijs.

Maar laten we bij het begin beginnen!

Mijn reis: wat een hel was dat zeg! Eerst al vertraging op Den Haag centraal. Daarna een bus die het begaf waardoor er een nieuwe moest komen en dat duurde ook nog een uur, 1,5 uur verder eindelijk weer op weg maarja wel met mega vertraging. Daarna ook nog is een hoop verkeer onderweg wat resulteerde tot een aankomsttijd van kwart voor 5 ipv half 3. Dit betekende dan ook dat ik alles in een uur of 2 moest leren. Gelukkig was iedereen heel aardig en waren de kindjes makkelijk. De dag daarna al gelijk alleen aan de slag. Was leuk, eng en spannend maar leuk. Daarna werd het eigenlijk al snel een routine.

En toen even een dagje op en neer naar Nederland voor mijn allerlaatste tentamen/assesment. Hierna had ik als het goed is mijn diploma. En dat heb ik! Ik ben geslaagd met een 6.5, mega blij en eindelijk klaar met school, jippieeee! Savonds weer snel de nachtbus naar huis.

Toen was het 1 september en moest Alexandre, de oudste, naar school. Tot die tijd had ik hem altijd smiddags rond 12 uur gehaald, hebben we gelunched, gespeeld, hij geslapen af en toe en rond 5 uur weer naar het park gegaan waar we nog een uurtje gespeeld hebben en toen samen met Theodore, teddy, naar huis gegaan. Om de dag gaan ze in bad en anders is het nog even spelen en eten geven. Meestal zijn de ouders rond 7 uur thuis dus dan maken ze nog het eten mee en dan naar bed. Ik eet dan vaak met de ouders en ga dan meestal naar mijn kamer om nog lekker even een filmpje te kijken of heeerlijk mijn boek te lezen. En soms kijk ik beneden met de ouders nog wat tv.

Maar 1 september dus. Naar school. Nou dat was wel weer even wennen voor mij want hij heeft lange dagen, relatief lange dagen en 1 korte dag. Maandag en donderdag haal ik hem om half 5 op, dinsdag en vrijdag om 3 uur en woensdag om half 12. Dit is dus de enige dag dat we samen lunchen en wat verder weg kunnen gaan dan de parken voor het huis, wat ik overigens nog niet gedaan heb maar wel van plan ben :). Ik zat daar dus de hele dag te wachten tot ik hem eindelijk mag gaan halen. Nou toen ben ik lekker de stad in gegaan. Ik heb de Arc de Triomph  en de Notre Dame beklommen, niet op dezelde dag overigens! Pfoe ik was kapot toen ik boven was! Maar wat is het uitzicht het waard zeg! Je kijkt over heel Parijs heen en ik kon van alles herkennen wat ik tijdens de tours vertel. Heel erg leuk om beide gedaan te hebben (fotos zal ik ook zeker plaatsen hier :) ).

Nou en toen vanaf september ook weer begonnen met tours geven! Jeetje dat was wel weer even wennen en de eerste week was ik ook zeker helemaal kapot van een paar fietstours en een week op 2 kindjes letten. Maar nu begin ik eraan te wennen.

De fietstours geven vind ik weer super leuk en doe ik met plezier! Daarbij heb ik al 2 keer mensen gezien die ik vorig jaar ook rondgeleid hebben en ook zij vonden het weer leuk mij als gids te hebben. Toch een goede indruk achtergelaten! :)

Ook heb ik de eerste woensdag van de maand September met Kirsten afgesproken om naar de NLse borrel te gaan. ( En nu gaan we dat elke maand gewoon doen) Daar een stel super leuke meiden ontmoet waarmee ik al een aantal keer heb afgesproken. We zijn met 4 meiden naar de Barbie - Expositie gegaan. Heel erg leuk om te zien hoe de Barbie over al die jaren is veranderd (en stiekem allemaal kijken welke wij hadden). Ze hadden zelfs een heuse Barbiespeelhoek waar je je kinderen kon achterlaten (ik noemde het de ballenbak van ikea) Helaas wilde Sam(1 van de meiden) niet blijven en moest ik er alsnog mee nemen :P

Al met al een super leuke maand gehad! Helaas nu een beetje ziekig door de wisselingen van het weer (hittegolf/winterjas idee) en de baby ook maar ook dat komen we wel weer te boven! We gaan met goede moed weer verder.

Half Oktober komen Mama, Eileen en Leona weer een paar daagjes naar Disney en dan ga ik daar ook natuurlijk even heen! Verder wil ik vanuit Parijs in de weekenden tripjes gaan doen naar andere steden als het allemaal gaat lukken. En kan ik vanaf Oktober naar Sevilla om mijn lieve vriendinnetje daar op te gaan zoeken, kan al niet wachten!

Dit was het voor nu (een lang verhaal sorry!). Ik zal gaan proberen vaker wat te schrijven :)

Tot snel allemaal!

Kus en Knuffel!

1. Moos:
    19 september 2016
    Wat een leuk verhaal blij dat je het zo nasr je zin hebt
  2. Vati:
    19 september 2016
    leuk om je belevenissen te lezen en toppie dat je het weer zo naar je zin hebt
  3. Teun:
    19 september 2016
    Leuk, wens je een heel leuke tijd.
  4. Oma en Opa Schippers:
    20 september 2016
    Leuk hoor Maureen wij zijn er erg blij mee, zulke verhalen doen ons goed,groet van ons C
    en A
  5. Alyssa:
    20 september 2016
    Heeey meis ! Onwijs leuk om te lezen dat je het naarje zin hebt en dat je er van geniet ! Ben benieuwd naar je andere verhalen, zit met smart te wachten. !!!