Veranderingen

6 december 2016 - Parijs, Frankrijk

Hallo lieve volgers.

Nou mijn vorige berichtje is alweer een tijdje terug en ik dacht laat ik jullie maar eens op de hoogte brengen van de afgelopen weken.

De afgelopen weken heb ik Parijs weer doorgefietst met hele leuke mensen tijdens mijn tours. Helaas niet zo heel veel aangezien het een enorme rustige tijd is. Daarbij hebben we de verjaardag van Alexandre gevierd die eind november 4 is geworden. Ook ben ik meerdere keren de kerstmarkt over gelopen met vriendinnen. Ik hou van kerst!!!

Parijs is heel mooi versierd met allemaal lichtjes en kerstbomen en ook de warenhuizen zijn rijkelijk versierd.

Ik heb in de tussentijd ook weer wat dingen van mijn bucketlist kunnen afstrepen (ook al blijft die altijd groeien). Ik ben naar museum Nissim de Camondo geweest, weer een oud huis waar de familie een rijke collectie aan schilderijen , porselein en ander aardwerk heeft achter gelaten om tentoongesteld te worden. Daarbij heb ik ook een Chateau bezocht. Helaas viel dit wat tegen, er was niet veel meer van vroeger te zien en een erg aparte zeer moderne tentoonstelling. (niet heel boeiend helaas) Maar ondanks dat wel een gezellige tijd gehad met 2 collega-vriendinnetjes.

Ik ben ook van de week in mijn eentje naar de biosscoop geweest. De opa en oma van de jongens waren er weer (die uit lyon, van vaders kant) en die zorgde voor de kindjes dus ik kon lekker doen wat ik wilde en hoefde niet perse op de tijd te letten. Ik heb de film The Fantastic beasts gezien, een enorme aanrader als je ook van harry potter houd, maar ook zonder!

Daarbij leuke tours gehad afgelopen weekend en een huisfeestje. Wat heel gezellig was.

Deze weken waren ook weken van verandering. Ik ben niet alleen het weekend naar nl gegaan om even weg te zijn, maar ook om even na te denken wat ik wil. Ik voelde me namelijk niet helemaal meer op mijn plek in Parijs. De familie is heel aardig en de kindjes ook, maar het au pair zijn is toch niet helemaal gebleken wat ik wilde. En ik heb dan ook besloten (samen met de familie) om te gaan stoppen vanaf 23 december.  Ik kom 23 december dan ook naar Nederland om kerst te vieren. Alleen is het nu nog even de vraag of ik weer terug ga.

Ik ben aan het solliciteren hier in Parijs, en in Nederland. Ik heb aankomende donderdag een open auditie bij Disneyland en zaterdag bij een familie waar ik Engelse les kan gaan geven. (Ik ben al aangenomen bij het bedrijf via wie ik de familie heb ontmoet, alleen nog geen familie gevonden waarbij het kan).

Ondertussen ben ik ook op zoek naar een appartement. Want ik kan wel willen blijven maar moet ook ergens wonen dan :)

Tot aan 23 december werk ik nog voor de familie en geef ik nog steeds tours en daarna zullen we zien hoe het loopt. Aankomend weekend heerlijk een weekend vrij omdat de familie de stad uit gaat. En dan de 14e de grote foute kerstborrel met allemaal Nederlandse mensen wonend in Parijs. Wat een hele gezellige boel gaat worden. 16 december komt vriendinnetje Judith mij opzoeken en gaan we lekker een weekend Parijs bekijken en vooral naar Disney! Daarna heeft Alexandre vrij en ben ik op zoek naar leuke dingen om te gaan doen met hem.

Zoals jullie zien nog een paar drukke weken voor de boeg. En wat betreft de veranderingen hou ik jullie op de hoogte!!

Kus en Knuffels uit een heel erg koud Parijs!

1. Emira:
    6 december 2016
    Super leuk om te lezen en ook goed dat je lekker van je afschrijft! Succes met de drukke weekjes die nog komen,en wat je ook gaat doen,je 'thuis' ga je vinden ❤️ X
  2. Moos:
    6 december 2016
    Komt allemaal wel goed zijn toch wel trots op je
  3. Sam:
    6 december 2016
    Lieverd! toi toi toi! en ik hoop echt dat je IN PARIJS een plekje weet te vinden! aangezien ik dit allemaal al van je weet en er echt alles aan ga doen je hier te houden, gaan we dus ook een franse boy voor je vinden.. misschien kan je bij hem intrekken..(who knows) zeg ik aju en tot 14 december, het word giga gezellig!! veel liefs sam
  4. Nicolette:
    Hi Maureen,
    Jammer dat je stopt met je au- pair gezin maar met tegenzin werken, is ook niet goed. Wie weet wat er nu weer op je pad komt!
    We zien je dan iig op 2e kerstdag in Katwijk,succes je laatste weken en ook met soliciteren en tot ziens!