Museum Bezoek, en afgelopen week.

29 september 2016 - Parijs, Frankrijk

Hallo allemaal

Even een kleine update tussendoor. Ik heb vandaag een prachtig museum bezocht. het Musée Jacquemart-André. Het museum is in de woning van de familie gevestigd. Zei leefden hier eind 19e eeuw en bouwde hier hun verzameling op. Ze gingen vaak op reis waar ze de kunstwerken en schilderijen haalde. Na de dood van meneer André heeft zijn vrouw de collectie nog verder uitgebreid.

In het museum heb je de verschillende kamers en daarbij een uitleg waarvoor de kamer gebruikt werd in de tijd. Het is een prachtig, groot en oud gebouw wat je zeker een klein kijkje geeft in het leven eind 19e eeuw in Parijs.

Daarbij is er nu een Rembrandt tentoonstelling wat mij als Nederlander dan zeker wel weer trots maakt. (De familie had ook 3 kunstwerken van hem in bezit die in het museum hangen). Zeker een aanrader voor een ieder die in Parijs is en iets anders wil zien dan het standaard Louvre.

Daarbij heb ik vorige week zaterdag een hele leuke groep mensen mogen rondleiden. Vorige week zondag was het Paris sans Voiture, dan is een groot gedeelte van Parijs autovrij (waaronder de Champs-Elysee waar wij dan ook in het midden van de weg hebben gefietst) en deze zondag was er ook een roeitocht over de Seine. De groep van zaterdag ging die tour maken maar wilde ook zeker Parijs zien en hebben toen een fietstour geboekt. Tijdens deze tour zijn er veel fotos gemaakt die ik vandaag, heel lief!, van die mensen heb gekregen via de mail. Deze wilde ik jullie niet onthouden en nu kunnen jullie mij dus aan het werk zien in Parijs tijdens een Tour.

Verder gaat het goed, ben weer beter en ga de stad verder ontdekken. Morgen naar de biosscoop en maandag haringhappen tijdens de Nederlandse borrel waarbij wij 3 Oktober gaan vieren. (nouwja de haring laat ik aan mij voorbij gaan :P)

Dikke kus en knuffel uit Parijs.

1. Moos:
    29 september 2016
    Leuke foto's en heel aardig dat je die hebt gehad
    Xx mams